Za tolik hanby plakat nedovedu.
Tlučení na výra je slovo.
Tak špatná pravda a tak krásná řeč.
(Jan Skácel)

Volební preference Suverenity a průzkumy veřejného mínění

8. ledna 2010 v 10:08 |  Aktuálně
Komu dáte tentokrát svůj hlas ? Opět těm lhářům z televize?


Vážení přátelé a příznivci Suverenity a jejího lídra Ing. Jany Bobošíkové.
Dnes se na internetu objevily výsledky volebních preferencí agentury Sanep. Agentury většinou nedávají možnost respondentům, aby si mohli vybrat též Suverenitu. Stávající garnitura mocných a jejich připravených záloh, jimi zřejmě financovaných, tvářících se jako nové strany, (jejichž kampaně jsou zřejmě financovány ze stejných zdrojů jako kampaně velkých stran), má obavu, že jedině Jana Bobošíková by svou razancí a inteligentním vystupování v médiích, mohla ohrozit jejich stávající neomezenou moc. Protože naše strana nedisponuje takovýmito finančními zdroji, můžeme rozjet kampaň až před volbami. Upozorňujeme tedy, aby se naši příznivci nenechali zmást podobnými průzkumy. Jistě si všichni pamatují, že Suverenitě před volbami do EU přiznávaly agentury pouze preference 0,5%. Miláčkové médií měli preference třeba 6%. Výsledek byl ovšem takový, že Suverenita s Janou Bobošíkovou dostala ve volbách 4,26% a ti oblíbenci pouze 2%.
Neztrácet naději je jedna věc. Druhou věcí je ovšem bojovat. Je třeba, aby se naši příznivci též zúčastňovali podobných anket a vynutili si, aby pro Suverenitu mohli hlasovat. Proto prosím sledujte internetová hlasování agentur a zúčastňujte se jich. Když zjistíte, že vám nedali možnost, aby jste pro Suverenitu hlasovali, (většinou ji totiž zařazují do ostatních, aby se o ní nepsalo) dejte nám o tom vědět.
Agentura, která dnes vyzdvihla VV a SPO a Suverenitu vtipně zařadila do ostatních s výsledkem 11,6%, to proto, aby se jméno Suverenita vůbec v médiích neobjevilo, je na adrese www.sanep.cz. Klikněte si na ně a zaregistrujte se jako respondenti. Pokud najdete nějakou agenturu, kde není možnost hlasovat pro Suverenitu a Janu Bobošíkovou, napište nám, prosím, abychom se pokusili zjistit informace a pokusili se napravit věci. Jestliže narazíte na jakoukoliv anketu, týkající se preferencí, prosím dejte nám vědět, abych tu informaci mohl rozeslat všem příznivcům. Rozešlete, prosím, tuto zprávu též svým známým. Děkuji. Srdečně zdraví Petr Hannig, hlavní manažer volební kampaně.

Mgr.Petr Hannig


Průzkumy veřejného mínění

Poctivé, nemanipulující průzkumy veřejného mínění jistě existují. Kromě nich existují průzkumy nepoctivé a manipulující. V těchto případech lze užití jejich výsledků považovat za logický klam, který se označuje argumentum ad populum. Co budí podezření, že jde o průzkum veřejného mínění s touto charakteristikou? Lidem, jimž se výsledky průzkumu sdělují, nejsou známy tyto skutečnosti:
1. Kdo si průzkum objednal.
2. Přesné znění položených otázek. Lidé sdělující výsledky průzkumu, například televizní hlasatelé, položenou otázku obvykle nějakým způsobem interpretují. Nemusí, avšak může jít o zavádějící interpretaci.
3. Velikost dotázaného vzorku.
4. Složení dotázaného vzorku - například věk, pohlaví, sociální vrstva, stupeň vzdělání.
5. Statistická chyba, která je, zjednodušeně řečeno, tím větší, čím je velikost vzorku menší.
6. Kolik lidí na položenou otázku neodpovědělo. Tato Skutečnost se v současnosti označuje za "malé špinavé tajemství" profese. Ze současných amerických pramenů je známo, že před deseti lety na položenou otázku neodpovědělo kolem 50 % lidí, V současnosti v některých průzkumech neodpovědělo až 80 % lidí. Důsledkem je možnost značného zkreslení výsledků výběrovými jevy.
7. Způsob, jakým byl průzkum prováděn. I současné, objektivně působící postupy sběru dat, například telefonický průzkum na základě náhodné volby dotázaných, jsou zatíženy výběrovými jevy. Jejich příkladem je denní doba, v níž se průzkum provádí. Provádí-li se telefonickým oslovením domů, v době, kdy většina lidí pracuje, jsou doma důchodci, lidé invalidní, nemocní, matky s malými dětmi, což může být velmi nereprezentativní vzorek.
8. Majitelé agentury, která průzkum provádí.
9. Uveřejňování výsledků v hromadných sdělovacích prostředcích probíhá podle pravidel, která jsme uvedli jako základní pilíře propagandy
Nový výzkum kromě toho potvrdil starou intuitivní zkušenost. Některé typy tváří považují lidé po jedné sekundě prohlížení, bez jakéhokoli přemýšlení, za tváře lidí kompetentnějších než jiné typy tváří, bez ohledu na to, jak kompetentní jsou nositelé těchto tváří ve skutečnosti. Za méně kompetentní jsou považovány mužské tváře s "dětskými" rysy menším nosem, poněkud zaoblené, s menší bradou, přestože skutečnost může být zcela opačná. Tento druh rozlišování zásadně, daleko víc než racionální argumenty, ovlivňuje voliče při rozhodnutí mezi dvěma kandidáty do Kongresu USA.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.